Elke vorm van alcoholconsumptie verhoogt risico borstkanker
Print This Post
E-mail dit artikel naar een vriend Er is een nieuwe grote studie van 70.000 vrouwen die maakt gezondheid krantenkoppen vandaag dat aantoont dat het drinken van alcohol, vooral tamelijk zwaar drinken zal toenemen womens risico van borstkanker. Hoeveel is vrij zwaar drinken? De studie toont aan dat drie of meer drankjes per dag verhoogt de kans op het ontwikkelen van borstkanker met 30% boven die van niet-drinkers.
Alle soorten alcohol - wijn, bier of sterke drank - voeg ook voor het risico van het ontwikkelen van borstkanker bij vrouwen, Amerikaanse onderzoekers zei donderdag.
"Dit is een enorm onderschatte risicofactor", zegt dr. Patrick Maisonneuve, hoofd epidemiologie bij het Europees Instituut voor Oncologie in Italië, die niet was aangesloten op de studie.
De onderzoekers, geleid door dr. Arthur Klatsky van het Kaiser Permanente Medical Care Program in Oakland, Californië, is gebleken dat hun bevindingen tijdens een bijeenkomst van de Europese Kanker Organisatie in Barcelona.
Onderzoekers analyseren de drinkgewoonten van 70.033 vrouwen van verschillende rassen en vroeg hen vragen tijdens de gezondheid examens tussen 1978 en 1985. In 2004, 2829 van deze vrouwen werd gediagnosticeerd met borstkanker.
Labels: breast_cancer, cancer_in_women, drinking_alcohol, Gezondheid, kaiser_permanente_medical Als je van dit bericht zal je waarschijnlijk net als deze andere aanverwante artikelen en

























