Inname van Vitamine D kan verminderen risico op kanker bij vrouwen
Print This Post
E-mail dit artikel naar een vriend De vier jaar durende studie van de Creighton Universiteit in Nebraska gevonden dat vrouwen die regelmatig nam vitamine D3 hadden een 60 procent reductie van kanker infecties vergeleken met een placebo groep nemen.
Het onderzoek volgde 1179 gezonde vrouwen 55 jaar en ouder uit het oosten van Nebraska platteland tussen 2000 en 2005. Deelnemers werden willekeurig toegewezen aan ontvangen 1400-1500 mg calcium alleen of aanvullend calcium plus 1100 IE vitamine D3, of placebo.
De onderzoekers bestudeerd alleen vitamine D3, die afkomstig is van dierlijke bronnen en lijkt te zijn actiever dan vitamine D2, die wordt afgeleid uit plantaardige bronnen.
Van de 288 vrouwen die een placebo, 20 ontwikkelde borst, colon-, long-of een andere vorm van kanker. Van de 445 vrouwen die alleen calcium, 17 ontwikkelde kanker. Maar onder de grootste groep - de 446 vrouwen die vitamine D dagelijks - slechts 13 ontwikkelde kanker.
"Wat wij vinden is dat een vitamine D supplement daalde de incidentie van kanker bij postmenopauzale vrouwen met ongeveer 60 procent," leiden deelonderzoekleider Joan Lappe, een universitair hoofddocent van de geneeskunde en verpleging op Creighton Universiteit
Dit is niet de eerste keer dat onderzoekers hebben gewezen op de voordelen voor de gezondheid van vitamine D. In februari, twee studies bleek dat de vitamine was gekoppeld aan lagere percentages van borstkanker en colorectale kanker. De "vitamine zon", want het is soms, is ook aangetoond dat het aantal doden kankercellen in laboratorium experimenten.
"Er is veel bewijsmateriaal dat de bevolking daar in de eerste wereld landen zijn een tekort aan vitamine D en als je ze nog, we kunnen voorkomen dat kanker en andere ziekten die zijn gemeld te worden voorkomen met vitamine D," zei Lappe.
Mensen kunnen opvangen vitamine D bij de ultraviolette stralen van de zon reactieprijs vitamine D-synthese in onze huid. Maar vanwege onze korte zomers in Canada en onze breedte, de meeste Canadezen niet krijgen overal dichtbij genoeg van het hele jaar lang.
Vanwege de steeds meer aanwijzingen over vitamine D, voor het eerst, de Canadian Cancer Society beveelt een specifiek bedrag van suppletie voor Canadezen te overwegen. De maatschappij is nu aanbevolen dat:
-Volwassenen woon in Canada moet overwegen om vitamine D-suppletie van 1000 internationale eenheden (IE) per dag gedurende de herfst en winter.
-Volwassenen bij hogere risico van lagere vitamine D-niveaus moeten overwegen om vitamine D-suppletie van 1000 IE / dag het hele jaar door. Dit omvat de mensen die ouder zijn; met donkere huid, die niet vaak naar buiten, en die draag kleding die het grootste gedeelte van hun huid.
Op dit moment is de Canadian Cancer Society heeft geen aanbeveling voor vitamine D-suppletie voor kinderen.
"Het bewijs is nog steeds op dit gebied, maar we willen leiding geven aan de Canadezen over dit opkomende gebied van de preventie van kanker op basis van wat we nu weten", zei Heather Logan, directeur van Cancer Control beleid met de Canadian Cancer Society.
"We bevelen 1000 Ius dagelijkse omdat de huidige gegevens blijkt dit bedrag zal bijdragen tot het verminderen van risico op kanker met de minst mogelijke schade", aldus Logan.
"Als wij meer weten zullen we het bijwerken van onze aanbeveling."
Logan waarschuwt Canadezen over vertrouwen te veel op om vitamine D door blootstelling aan zonlicht.
"Het is geen goed idee om op grond van uitsluitend de zon vitamine D te krijgen," zei Logan. "Voor sommige mensen is het mogelijk dat slechts een paar minuten van onbeschermde blootstelling aan de zon elke dag zou kunnen vergroten huidkanker risico."
Als je van dit bericht zal je waarschijnlijk net als deze andere aanverwante artikelen en

























